טיולי ג'יפים בחו"ל | Dani Bar SheShet 4×4

טיולי ג'יפים במקדוניה – הבלקן המקדוני

טיול ג'יפים בנהיגה עצמית במקדוניה 7 ימים

מקדוניה, אחת המדינות הצעירות באירופה

טיולי ג'יפים במקדוניה, אחת המדינות הצעירות באירופה. העם המקדוני, היושב בצבת הלוחצת של 3 אחיות גדולות ותובעניות, סרביה, בולגריה ויוון, ושכנה מערבית מסובכת בענייני פנים, אלבניה, הצליח לשרוד ולשמור על צביון תרבותי, זהו עם קטן (כ 2 מיליון), היושב על שטח שגדלו כגודלה של ישראל. שטח עשיר במים, עשיר באגמים מתוקים, נהרות, הרים המתנשאים לרום של 2600-3000 מטרים. נוף ירוק, כבשים במרעה, אוכל בלקני ייחודי, אורח חיים כפרי, יין משובח, בירה טובה, והעיקר, אוכלוסייה חביבה ומאירת פנים.

מצטרפים להרפתקה? השאירו פרטים

תוכנית הטיול

לתשומת לבכם: המסלול יותאם בהתאם למיקום הטיסה נחיתה במקדוניה, ובהתאם לעונת הקיץ וחורף.

יום 1

מת"א לסקופיה\אוחריד

נטוס בטיסה לסקופיה בירת מקדוניה או לאוחריד בהתאמה, בסקופיה נערוך סיור מודרך בעיר העתיקה ובמצודה, וארוחת צהרים ברובע בשארציה הססגוני. נמשיך עוד כשעתיים מערבה לכוון מברובו, מרכז אתרי הסקי של מקדוניה אם יתאפשר נבקר בדרך בקניון מטקה. נגיע למלון במברובו לקראת שעות הערב המאוחרות נתמקם במלון ללינה ולילה טוב.

יום 2

הרי גליצ'ניק לאזארופולייה למפלי דאף ואוחריד.

את הבוקר נתחיל בסיור רגלי לאורך האגם. נצא בנסיעה קצרה במעלה ההר המתנשא מעל למברובו, נגיע לכפר גליצ'ניק ממנו נצא למסלול הליכה במרומי ההרים בין השלוגיות. נוכל ליהנות בפריחה ססגונית. לפני הצהרים נשוב לגליצ'ניק לתקרובת אצל פאבל ואשתו, הכול תוצרת בית. נצא בנסיעה ונחצה את הרכס לכוון דרום, נסיעה של כשעתיים לאורך הרכס היפה תביאנו אל הכפר לזארופולייה, ממנו נרד אל הכביש הראשי ההולך לאורך נהר מאלה רדיקה (mala radika), אם יוותר זמן, ונטייל ברגל אל מפלי דאף (Daf), הליכה של כשעה וחצי. נמשיך לכוון אוחריד, נסיעה לאורך נהר דרין המנקז את אגם אוחריד לכוון הים האדריאתי, אגם דבר הסכור על ידי סכר אדיר ממדים. נגיע לאוחריד (בשעה מאוחרת יחסית) בה נעביר את שני הלילות הבאים. בערב טיול קצר בעיירה התוססת וארוחת ערב במסעדה בעיר או במלון.

יום 3

אגם אוחריד ורכס גליצ'יצ'ה

את היום נתחיל בסיור בעיירה אוחריד, כנסיותיה ועתיקותיה. נמשיך במעלה רכס גליצ'יצ'ה, (Galic'ic'a), נעלה לתצפית (מי ברגל מי ברכב), ובמרומי ההר בנקודת התצפית על אגם פרספה נערוך פיקניק קל. נמשיך בנסיעה לאורך הרכס, נפגוש את הרועים העולים עם עדריהם לשהיית הקיץ, לעת ערב נגיע בחזרה לאוחריד. ארוחת ערב במסעדה מקומית המלווה במוסיקה מסורתית.

יום 4

רכס פרספה לביטולה לקרושבו ולדרך הטבק ודרך היין ודמיר קפליה.

יום נסיעות ארוך לפנינו. בבוקר נצא לשמורת קרושבו. נחלוף על פני אגם פרספה, השני בגדלו במקדוניה, מחולק בין 3 מדינות: יוון, אלבניה ומקדוניה .נבקר בבית העלמין היהודי של ביטולה. כאן היה "קו מאז'ינו של הבלקן" – זכר לספורה של מלחמת העולם הראשונה. משם נרד לעיר מביטולה נצא לדרך באזורים ההרריים ונגיע לעיר קרושבו, נאכל ארוחת צהרים ונצא לסיור בשמורת הטבע ההררית בה נטייל במהלך הצהרים ועד לפנות ערב. נשוב לבקעות ביטולה בדרכי העפר וכבישים, ודרך פרילפ וקבדרצ'י נעבור ונצפה מקרוב על מקורות הפרנסה העיקריים של מקדוניה. ארץ הטבק וארץ היין, ענף הייצוא מספר אחת של מקדוניה. כפרים בעלי אופי שמרני ומסורתי, נופיו של נהר הוורדר אדיר הממדים, והשיא: "שערי הברזל" ('דמיר קפליה') בשפת המקומיים), המקום בו הופך נהר וורדר לקניון צר ועמוק המכונה כך, המעבר הצר לתוככי הבלקן שהיווה מחסום בפני צבאות הפולשים לאורך כל ההיסטוריה. נלון בדמיר קפליה, ביקב שחלקו הוסב למלון בוטיק יפהפה.

יום 5

בדמיר לקניון רדוביש ולדימירובו וברובו

נצא מדמיר, נעבור דרך שדות אורז רחבי ידיים. ברדוביש נרד מן הדרך הראשית, ניסע בדרך קניון השופע מים וצמחיה, נמשיך בנוף הררי בין כפרים עתיקים ורועי צאן המטיילים על הגבעות. נגיע לכפר ולדימירובו, מן העתיקים והיפים שבכפרי מקדוניה, בעונת האביב מלקטים התושבים את תותי הבר, הדובדבנים ושאר פירות היער ורוקחים את ריבותיהם, והריח במעבר בין הכפרים, משכר. בשעות אחר הצהרים נגיע לברובו (Berovo) למלון בו נעביר את שני לילותינו האחרונים.

יום 6

שמורת ברובו

נצא בבוקר, נסיעה לשמורת ברובו (Berovo) בה נערוך סיור של יום שלם בדרכי העפר החולפות ביערות המוצלים. נבקר בבתי האיכרים, נטעם מתוצרת הבית שלהם: לחמים, גבינות, יוגורט, בשר מעושן. 20 ק"מ של דרכי עפר, אגמים, הרבה מים זורמים, באחת משמורות הטבע החבויות והיפות של הבלקן ולקינוחו של יום, גם ביקור בכפר בודינרצ'י, המרתק שבכפרי מקדוניה. לינה במלון מוניסטייר בברובו.

יום 7

קוצ'ני רכס אוסוגובסקי ומנזר יואכים, חזרה לסופיה

נפרד מברובו היפה ונצא בנסיעה לעיר קוצ'ני אשר לרגלי רכס אוסוגובסקי. לאחר הפסקת קפה קצרה וטיול לאורך האגם נטפס על הרכס אותו נחצה מדרום לצפון. בשעת צהרים נערוך מנוחה קצרה וארוחה בפסגה, נגיע אחר הצהרים למנזר יואקים, משם לטיסה הביתה.

מחיר כולל:
טיסות כולל מיסים, מדריך ג'יפים ישראלי מצוות תגליות, כל העלויות הכניסות והפעילויות בטיול לפי הרשום בתכנית, מיסים, טיפים, כל הכניסות והפעילויות הרשומות בתכנית, בתי מלון או דירות אירוח, 3 ארוחות ביום, ג'יפים ודלק. 

המחיר אינו כולל:
ביטוח נסיעות ומטען אישי המתאים לאופי הפעילות, תוספת טיסה בחודשי שיא וחגים ( 70€ ביולי אוגוסט וחגים), הוצאות אישיות (שתייה קלה בארוחות, מזכרות וכד'), תשר לצוות ההדרכה, דמי שתייה למעט המים שיסופקו על ידינו, כל הוצאה שאינה מופיעה בסעיף "המחיר כולל"

אופי הטיול:
טיול ג'יפים במקדוניה בנהיגה עצמית בחיק הטבע, באזורי נופים הרריים, עיירות קטנות וכפרים מסורתיים. נהיגה בדרכי עפר בעבירות קלה עד בינונית, עם מספר קטעי מעבר אתגריים ומרגשים.

תחבורה:
רכבי 4X4 מחברת השכרה ב מקדוניה, הרכבים הם רכבי שטח במצב אחזקה מצוין. הג'יפים הינם  מסוג לנד רובר יונדאי או גלופר הטיול בנוי ע"ב 4 מטיילים ברכב, כולל דלק, ללא הגבלת ק"מ, כולל מסים וביטוח גניבות ותאונות. מכשיר קשר בכל רכב. ניתן לרכוש ביטול השתתפות עצמית.

לינה:
בטיול ג'יפים למקדוניה הלינה במלונות נוחים בדרגת תיירות טובה. רשימת מלונות תועבר לנרשמים.

כלכלה:
פנסיון מלא ומפנק – ארוחות בוקר בבתי המלון, ארוחות צהרים בשטח, ארוחות ערב בבתי המלון או במסעדות מקומיות, מים מינרלים, ערכת קפה ועוד צ'ופרים והפתעות כלולים בעלות.

תנאי תשלום:
מקדמה בסך 150 המהווים דמי רישום אשר לא יוחזרו במקרה של ביטול הטיול ע"י המטיילים, תיגבה מהמטיילים בזמן ההרשמה, את יתרת התשלום ניתן לשלם ב- 3 תשלומים שווים ללא ריבית, החיוב יתבצע ללא הודעה נוספת.

תנאי ביטול:
תנאים כלליים וביטול

הערות:
בטיול ג'יפים למקדוניה על המטיילים להצטייד ברישיון נהיגה בינלאומי כדי שיוכלו לנהוג בג'יפים, רק נהגים מעל גיל 25 מורשים לנהוג בג'יפ.
הטיול למקדוניה הינו טיול לעומק השטח, ייתכנו שינויים במסלול ובלוחות הזמנים כתוצאה ממזג אוויר, הוראות השלטונות המקומיים, תנאי דרך או לפי החלטת המדריך בשטח לטובת המטיילים והתנהלות הטיול.
הג'יפים המשמשים את טיולי השטח בארצות השונות נשכרים מחברות השכרה מקומיות, ומבוטחים ע"י חברות ביטוח מקומיות. כמקובל בכל העולם חוזה השכירות ייחתם ישירות בין המטיילים לבין  חברת ההשכרה המקומית
על הנהגים בטיול חלה חובה לנהוג לפי חוקי הנהיגה ולפי הוראות המדריך בשטח. במידה שמטייל/ת לא יפעלו לפי נהלים אלו, החברה שומרת לעצמה את הזכות למנוע ממטייל/ת לנהוג את הרכב במהלך הטיול.
בטיול ג'יפים למקדוניה, ביטוח הרכב אינו מכסה נזקים לשמשות, צמיגים ומרכב תחתון.
החברה אינה אחראית לנזקי גוף ורכוש שעלולים להיגרם כתוצאה מן השימוש והנהיגה ברכבים השכורים הנ"ל.

מצטרפים להרפתקה? השאירו פרטים