טיולי ג'יפים בחו"ל | Dani Bar SheShet 4×4

קירגיסטן |

טיולי ג'יפים בקירגיסטן

בקצה הצפון מזרחי של קירגיסטן, בשוליים של אגן איסיק קול קרוב למשולש הגבולות, עמוק בתוך הרכס נמצא הכפר ג'ירגלאן, הכפר וסביבתו נחשפו לתיירות ובעיקר לטיולי ג'יפים רק בשנתיים האחרונות, וזו תוספת משמעותית לכל מה שיש לקירגיסטן להציע, וכל זה במרחק של כשעה וחצי מקרקול. טיולי ג'יפים יומיים מקסימים, מרעה קיץ ירוק ורחב ידיים, טרקים וטיולי הליכה קלים יחסית, אגמים קטנים, טיולי סוסים, טיולי אופניים ומפגש אנושי של כפר קירגיזי.

רשימת אתרים מרשימה כגון: אגם טורנלו קול, מפל קוק בל, סלע טופלאר טאש ורובר'ס קניון – כולן אופציות שמוסדרות על מפת הכפר לטיולי ג'יפים יומיים מעגליים יפיפים, מסלולי טיולי ג'יפים בחלקם ארוכים מאד. רוב טיולי הג'יפים מעגליים שזאת אופציה שכמעט ולא מוכרת במקומות אחרים בקירגיסטן. המסלולים נהנים לרוב מהפרשי גובה גדולים ובצידם קושי, אך מצד שני מספקים נקודות נוף מדהימות שאפשר בדר"כ להרוויח רק באמצעות טיולי ג'יפים המגיעים לשם.

טיולי ג'יפים בקירגיסטן ובאזור הכפר ג'ירגלאן בעיקר, יחד עם טיולי סוסים, טיולי אופני שטח, באגי לנסיעת שטח הם שילוב הרפתקני שכולל נהיגה עצמית הולך ומתפתח בקירגיסטן, בכפר ג'ירגלאן נראה שהבינו את הפוטנציאל והכיוון מאד טוב ומציע חוויה מדהימה לאלה שמעדיפים טיולי ג'יפים ועוד…

לחובבי אקסטרים חורף וטיולי אופנועי שלג – קרבתו הגדולה של הכפר ג'ירגלאן להרים וגובהו היחסי של הכפר, הפך גם בעונת החורף להוות מוקד מרשים לפעילות. אופנועי שלג יחד עם לינות במחנות יורטים מחוממים שנותנים מענה לחובבי טיולי ג'יפים בקירגיסטן בשילוב אופנועי שלג.

לינה בכפר ג'ירגלאן – פרט לגסטהאוס גדול וחדש שפועל בכפר, אפשרויות הלינה הם על בסיס בתי מקומיים שהוסבו בהם חדרים לאירוח מטיילים. פרט לבתי האירוח ישנם גם מחנות יורטים שמציעים לינה בחודשי הקיץ, הכפר שסבל במשך שנים מהגירה שלילית ומאובדן מקורות תעסוקה לאחר נפילת ברית המועצות, הוליד לראשונה מאז את ענף הפרנסה הזה שפותח צוהר מקסים למסורת הכנסת האורחים הקירגיזית ולמטבח המקומי' המתהדר במנה ייחודית לכפר – צ'ימצ'ימה, תבשיל בשר וירקות שמונח על צלחת שטוחה לצד דפי בצק קטנים וקרוי על שם פעולת הניגוב שעושים באמצעותם.

הגעה ועזיבה – פרט למפת טיולי ג'יפים בקירגיסטן באזור ג'ירגלאן, שמספקת הבנה מעולה לאפשרויות מסביב וכדאי להצטייד בה מראש, חשוב להבין שאין בכפר שירותי תיירות מוסדרים שאמורים לתת מענה מספק במקום וכדאי לתאם דברים מראש. רוב מי שמגיע לכאן עושה זאת בטיול מאורגן בטיולי ג'יפים בקירגיסטן המאורגנים ע"י חברת תגליות, אבל מטיילים עצמאיים יכולים לעלות על מרשרוטקה שיוצאת חמש פעמים ביום מקרקול אך מסיימת את פעילותה כבר בצהריים המאוחרים. יש בכפר שלוש חנויות קטנות שאף אחת מהן לא מוכרת אפילו לחם אלה בעיקר מוצרים יבשים וקצת ירקות. מיותר לציין שאין מסעדות בכפר וארוחות אפשריות רק במקומות הלינה בתיאום מראש.