טיולי ג'יפים בחו"ל | Dani Bar SheShet 4×4

טיולי ג'יפים באלבניה – באלפים האלבנים

מחיר: 2075€

טיולי ג'יפים באלבניה וקוסובו - במסלול בלעדי בנהיגה עצמית 8 ימים

במדינה אירופית שעדיין לא נכנסה אל המאה ה-21.. הייתה סגורה למערב.. עם היסטוריה קומוניסטית, מסלול בלעדי עם המדריכים הכי טובים שהם מומחים לארצות הבלקן.

מצטרפים להרפתקה? השאירו פרטים

תוכנית הטיול

יום 1:

תל אביב- טירנה

נצא בטיסה מתל אביב לטירנה (יהיו מועדים שהטיסה תהיה דרך יעד באירופה). נפגוש את הצוות המקומי, נעלה על המיניבוס ונצא לכיוון טירנה להתארגנות במלון, ארוחת צהרים קלה, נמשיך לסיור בעיר טירנה, נכיר את אתריה החשובים, בערב נגיע למסעדה לחגוג את תחילתו של המסע.לינה בטירנה (יום זה יכול להשתנות בהתאם לשעת הטיסה ויעד הטיסה)

יום 2:

טירנה, שמורת הדייטי, שקודרה

יום ארוך, חוויתי ומסעיר לפנינו. נצא מטירנה בבוקר מוקדם עד לאיזור שמורת הדייטי, שם בנהיגת שטח מאתגרת. ניסע לאורך נהר זרוע מפלים עד לאגם בו נטבול ונשחה(מותנה במזג האויר), נמשיך בשמורת הדייטי בדרך מקסימה ועוצרת נשימה, מלאה בנקודות תצפית מרשימות, נעבור דרך כפרים קטנים ואותנטיים של רועי צאן וחקלאות בראשיתית. נקיים ארוחת צהרים בסגנון פיקניק בשטח. נמשיך ונרד לכוון העיר קרויה, ביקור בעירו של הגיבור המיתולוגי של אלבניה – סקנדר בג. נמשיך לשקודרה ארוחת ערב וטיול במדרחוב הסואן, לינה בשקודרה

יום 3:

שקודרה, נהר שאלה, עמק התת

שיאו של הטיול לפנינו ביומיים הבאים, טיול ג'יפים לאלבניה במיטבו. נסיעה בנוף מדהים ובדרך אתגרית לאורכו של נהר קיר הצלול והתכול. נסיעה לאורכם של כפרים מבודדים, נגיע לנדרסילייה, כפר שכולו טובל בירוק, מים וטבע, ונצא לטיול קל לאורכו של נהר Shale, לחזות במפל מרשים שכוחות המים עשו בסלע כרצונם. נמשיך לט'אט, כפר נטוש ברוב ימות השנה, המתעורר לחיים עם בא האביב והקיץ באלפים האלבניים. לינה בפנסיון כפרי וארוחת ערב

יום 4:

עמק התת , שקודרה.

בבוקר נצא למסלול רגלי בעמק הט'אט. הכפר טובל בירוק, בתי האבן הכפריים ציוריים להפליא, הפסגות המחודדות והאחו הירוק מוסיפים לחוויה, וכמובן נהר ט'אט הזורם בשצף לאורכו של הכפר. נגיע למגדל השמירה של ט'אט, נראה את הכנסייה המרשימה, נשוחח עם האנשים, נשתה קפה,ונמשיך עם הג'יפים לטפס בדרכי עפר מתפתלות דרומה לכיוון ראזמה בנוף עוצר נשימה. מן ההרים נרד בדרך נוף בין כפרים קטנים חזרה לעמק שקודרה ומשם בנסיעה לשקודרה בה נלון. ארוחת ערב במלון.

יום 5:

שקודרה שייט במעבורת ולעמק וולבונה

נצא מוקדם בבוקר מהמלון שלנו בנסיעה מזרחה לכיוון נהר הדרין, נעלה על המעבורת שתיקח אותנו במעלה הנהר לעומק השטח. נסיים את השייט ונעלה עם הרכבים לכפר ביירם צ'ורי שם נעצור לקפה של בוקר במרכז הכפר. נמשיך צפונה עם הרכבים לעמק וולבונה אתו נגיע לאזור האלפים האלבנים. נמשיך בדרכי שטח עד שנגיע לסופו של העמק בו הוא מקבל צורה של עמק קרחוני. לקראת אחר הצהריים נגיע למלון שלנו ונצא להליכה של אחר הצהריים.

יום 6:

מוולבונה לפריזרן - קוסובו

נתחיל את היום בטיפוס לתצפית מעל העמק וולבונה, נמשיך בין כפרי קיץ אל מול האלפים האלבנים. נעצור לקפה של בוקר בנקודה יפה בה מפל זורם אל נחל וולבונה ומשם נרד חזרה לעמק, נסיעה למעבר הגבול עם קוסובו ודרך כפרים קוסובים בעלי חזות עותמנאנית, נגיע לעיר פריזרן המיוחדת בשל האדריכלות העותומאנית והמוסלמית העתיקה הרבה שבה, זו העיר ההיסטורית החשובה ביותר בקוסובו, מעין מוזיאון חי. בפריזרן שילוב של כנסיות ומסגדים שחלקם מהמאה ה14 , מומלץ לבקר בחמאם של פריזרן, חמאם עתיק מהמאה ה16, בעיר יש שוק, מדרחוב וחיי לילה .נעימים. מקום לבלות בו, לינה בפריזרן.

יום 7:

פריזרן קוסובו, טירנה אלבניה

פריזרן העיר השנייה בגודלה בקוסובו. עיר חשובה מבחינת ההיסטוריה האלבנית, כי בה הוקמה תנועת הלאומיות האלבנית בסוף המאה ה19 – הליגה של פריזן, בעיר מצודה עתיקה שהייתה חלק מרשת המצודות של הגיבור הלאומי האלבני סקנדרברג במאה ה15 , נטייל באתרי העיר ולאחר מכן נטפס לאתר הסקי המרשים הייושב בסמוך לגבול עם מקדוניה, האתר שימש בימי הנשיא טיטו משכן נופש פרטי שבו אירח נשיאים ומלכים, בסוף היום ניסע למעבר הגבול עם אלבניה ובדרך המהירה החדשה נגיע לטירנה, לינה בטירנה.

יום 8:

טירנה, תל אביב

לאחר ארוחת הבוקר נעלה למיניבוס ונצא לכיוון חוף הים לאחד החופים היפים באלבניה, לאחר מכן סיור באתרים שונים בהתאם לזמן, ארוחת צהרים והשלמה של סיורים עד לשעה שנצטרך לנסוע לשדה התעופה בטירנה, שם נפרד מהצוות האלבני וחזור הביתה בשלום.

מצטרפים להרפתקה? השאירו פרטים

תעקבו בפייסבוק וביוטיוב