מונטנגרו טיולי ג'יפים במונטנגרו טיולי ג'יפים במונטנגרו בארץ ציורית והררית, עם חוף ארוך על שפת הים האדריאטי, המשלבת טבע פראי, ערים עתיקות, חופים ואתרי נופש, הרים מוריקים, אגמים צלולים, כפרים קדומים ששומרים על המסורת. מונטנגרו – "צְרְנַא גוֹרַא", שפירושו "הר שחור"  סוחרים איטלקים-וונציאנים תירגמו את השם הזה […]

מונטנגרו |

מונטנגרו

טיולי ג'יפים במונטנגרו
טיולי ג'יפים במונטנגרו בארץ ציורית והררית, עם חוף ארוך על שפת הים האדריאטי, המשלבת טבע פראי, ערים עתיקות, חופים ואתרי נופש, הרים מוריקים, אגמים צלולים, כפרים קדומים ששומרים על המסורת.

מונטנגרו – "צְרְנַא גוֹרַא", שפירושו "הר שחור" 

סוחרים איטלקים-וונציאנים תירגמו את השם הזה בהמשך לשפה האיטלקית – Montenegro, ומאיטלקית השם הזה התפשט לשפות רבות כולל לעברית.

שטח מונטנגרו 13,812 קמ"ר, עם כ- 650 אלף תושבים בלבד, כולם חברים של כולם, נהגים מקומיים נוהגים ביד אחת, ובשנייה מנופפים לשלום לכל הבא ממול בכביש, רב תושבי מונטנגרו מתגוררים לאורך 290 ק"מ של קו החוף, שכל רוחבו עד 6 ק"מ, וההרים מתרוממים ממנו בתלילות, כך גם רוב התיירים, מצטופפים על קו החוף העמוס. אנחנו, כאמור, רק נטעם ממנעמיו ויופיו של קו החוף במונטנגרו, ונצא אל ההרים המהווים מטרה אתגרית לטיולי ג'יפים, הרים בהם מגיע יופייה ואופייה המיוחד של מונטנגרו לשיאו.

עיר בירה: פודגוריצה
קידומת בינלאומית: ‎+382
יבשת: אירופה
אוכלוסייה: 622,388 (2015) הבנק העולמי
מטבעות: אירו, במונטנגרו הונהג האירו באופן חד צדדי, למרות שהיא אינה חברה עדיין באיחוד האירופי. כמעט בכל עיר תוכלו למשוך כסף במכשירי כספומט,  בחנויות גדולות, תחנות דלק ועוד, ניתן להשתמש בכרטיסי האשראי מאסטרקארד, ויזה.
שפה רשמית: מונטנגרית
אזור זמן: מונטנגרו נמצאת באזור הזמן 1+GMT ,כלומר שעה אחת לפני ישראל. שעון קיץ ­ בו מוזז השעון שעה אחת קדימה ל­ 2+GMT ,מתחיל לקראת סוף מרץ ומסתיים בסוף אוקטובר (משתנה מעט משנה לשנה(
שטח: 13,812קמ"ר
משטר:  רפובליקה, רפובליקה פרלמנטרית
עצמאות : 2006

קצת היסטוריה : רב הידע יועבר ע"י מדריך שהוא מומחה לארצות הבלקן שמוביל טיולי ג'יפים במונטנגרו. 
בעת העתיקה התקיימה פרובינציה רומית דלמטיה – כיום מונטנגרו, במאה התשיעית קיימות שלוש נסיכויות סרביות באזור זה –  דוקליה (Duklja) בחצי הדרומי, טראבונייה (Travunia) במערב, וראסקיה (Rascia) בחלק הצפוני.
ב 1042 הנהיג סטפן ווג'יסלאב מרד שבעקבותיו הוענקה לדוקליה עצמאות, וכך נוסד בית המלוכה ווג'יסלאב.
במאה ה-13 קיבל האזור את השם נסיכות זטה. במאה ה-14 החלק הדרומי בו נמצאת מונטנגרו עבר לשלטון משפחת האצולה באלשיץ' (Balšić), לאחר מכן תחת שלטון משפחת האצולה קרנויביץ' (Crnojević). במאה ה-15 נסיכות זטה קיבלה את השם "צְרְנַא גוֹרַא", שפירושו "הר שחור" 
בהמשך חלקים רבים של נסיכות צְרְנַא גוֹרַא נכבשו על ידי האימפריה העות'מאנית ונשארו בשליטתה מ-1496 ועד 1878.
בשנת 1876 עמד ניקולא הראשון, נסיך מונטנגרו, בראש הכוחות שמרדו בשלטון האימפריה העות'מאנית. בשנת 1878, בעקבות קונגרס ברלין קיבלה מונטנגרו את עצמאותה. אף על פי כן, במהלך מלחמת העולם הראשונה נכבשה מונטנגרו בידי אוסטרו-הונגריה. בשנת 1918, לאחר המלחמה, מונטנגרו אוחדה עם עם מספר רפובליקות שכנות ליצירת יוגוסלביה (מדינתם של העמים הסלביים הדרומיים). האיחוד התקיים לכמעט לאורך מרבית ההיסטוריה של המאה ה-20. עם כיבושה של ממלכת יוגוסלביה בזמן מלחמת העולם השנייה, נפלה מונטנגרו לידי שליטה של איטליה הפשיסטית.
ב-1992 פרשו ארבע מתוך שש הרפובליקות שהרכיבו את יוגוסלביה, ורק סרביה ומונטנגרו המשיכו לקיים תחת מבנה של רפובליקה פדרלית.
ב-3 ביוני 2006 מונטנגרו הכריזה על עצמאותה על בסיס של תוצאות משאל בו אזרחי מונטנגרו בחרו להתנתק מסרביה ולהכריז על עצמאות.

נגישות